Jakich zasad należy przestrzegać (dodatkowo) aby efektywnie i w krótkim czasie schudnąć? Może to nie wynika z samej diety, ale po pierwsze najważniejsza jest cierpliwość i wytrwałość. Bez tego ani rusz.  Należy jeść często minimalnie 5-7 posiłków dziennie. Oczywiście lekkich. lm jesz coś wcześniej tym jesz tego więcej (spalisz w dzień) a im później tym starajcie się mniej jeść węglowodanów. Rano jemy więcej węgli złożonych niż wieczorem. Wieczorem zastępujemy węgle białkiem i tłuszczem.

Węgli prostych staramy się unikać. Unikając węgli prostych unikamy mi. słodyczy, bardzo dużej ilości owoców (np 1 kg, 0,5 kg na raz) , miodu, soków owocowych, płatki śniadaniowe (inne rodzaje(chodzi diametralnie o unikanie słodkich potraw w nadmiarze). Jedzenie owoców. Owoce powodują szybszą przemianę materii co skutkuje szybszym spalaniem tłuszczu oraz mniejszą podatnością na odkładanie się jego w organizmie. A im mniej jest organizm podatny na ten czynnik tym prościej jest schudnąć.

Oczywiście nie można przesadzać i popadać w skrajności. Pamiętać należy, że niektóre owoce zawierają mimo wszystko troszkę węgli a te właśnie jak wiadomo powodują odkładanie się tłuszczu w organizmie. Starajmy się jeść jak najwięcej ciepłych produktów. Minimum jest ciepły obiad. Nie mając możliwości zjedzenia ciepłej potrawy przynajmniej wypijmy ciepły napój. Ciepłe posiłki zaspokoją głód na dłużej.

Odpowiednia ilość błonnika w pokarmie pozwala dłużej zachować sytość. Mowa o pełnoziarnistych produktach i warzywach. Należy pić dużo wody. Starajmy się smażyć na wodzie a nie na tłuszczu. Jak wicie tłuszcz nie wpływa na tycie, ale w naszej diecie zwykle podaje się ,schabik, ziemniaczki, suróweczka a połączenie T i W nie wyjdzie nam na dobre jeżeli chcemy schudnąć. Unikanie jedzenia potraw tzw. „fast food” – wiadomo że takie jedzenie jest to zwykle połączenie dużej ilości węgli i tłuszczy. Jeżeli już musimy jeść to czekoladę a nie czekoladopodobne wyroby. brak śmietany w zupach lub sosach – w zamian może być kefir lub jogurt – lekki.