Trening na rzeźbę? Proste!

Maj 10th, 2016 | Autor: odado in Bez kategorii - (0 komentarzy:)

Trening w okresie regeneracyjnym; W tym okresie nasz trening powinien być bardzo luźny, stosujemy go po każdym ciężkim cyklu takim jak zdobywanie masy, siły itp. Musimy pozwolić mięśniom na ich regeneracje, dajemy im taki swoisty luz. Treningi w okresie regeneracyjnym powinny być w znacznym stopniu uzależnione od poprzedniego cyklu- lub też stopnia zmęczenia mięśni-bo jeśli się nie zregenerowaliśmy w 100% nie ma sensu powracać do normalnego treningu.

Obciążenia jakie stosujemy w tym cyklu powinny wynosić max 75%-80% naszych możliwości -swobodnie, tak na spokojnie, luźno, powinniśmy wykonywać do 12-14 ruchów w każdej serii – swobodnie znaczy, że możemy jeszcze wykonać dodatkowe 2-3 powtórzenia- a nie robimy na styku.

Długość odpoczynku powinna wynosić max 4 minuty Każdą grupę mięśni trenujemy raz na 7 dni. Czas trwania treningu regeneracyjnego waha się zwykle od 2 do 5 tygodni lub mięśnie dadzą nam sygnał, że mają dosyć. Po tym okresie powinniśmy dać mięśniom trochę luzu, i zmniejszyć istotnie intensywność treningu lub zrobić sobie przerwę.

Jest to bardzo ogólny zapis, od tych wypisanych zasad powinniśmy robić odstępstwa, zmiany – każdy organizm jest inny i nie ma większego sensu formułowanie jakiś teorii jeśli u każdego wygląda to inaczej. Należy także pamiętać. ze podstawą dobrego treningu regeneracyjnego jest właściwa dla nas dieta, Każdy nasz trening powinien zaczynać się od rozgrzewki. To powinno być coś o czym nigdy nie powinniśmy zapomnieć. Jest to element porównywalny do mycia zębów rano przed wyjściem do pracy.

Wiele razy ja osobiście zupełnie przez przypadek zapomniałem się rozgrzać i zabrałem się do ćwiczeń. Skutek tego był ostatnio jakieś 2 miesiące ternu nabawiłem się groźnej kontuzji ręki w łokciu. Do dzisiaj nie odzyskałem w 100% formy. Niech to będzie dla was przestroga aby nigdy o niej nie zapomnieć.