Prawidłowa dieta dla zdrowego serca

Sierpień 26, 2014 | Autor: odado w Bez kategorii

Dla zdrowego serca najważniejsze jest utrzymanie prawidłowej diety oraz aktywności fizycznej. To właśnie brak zdrowego odżywiania się oraz ruchu prowadzi do powstawania chorób i schorzeń układu krążenia, co może mieć swoje następstwo w postaci zawału serca i udaru. By temu zapobiec warto stosować dietę dla serca. Jak powinna wyglądać dieta gwarantująca nam zdrowe serce?

Sposób jedzenia ma znaczenie

Najważniejsze jest to, co jemy, lecz duży wpływ na nasze zdrowie ma także to, jakie porcje dostarczamy naszemu żołądkowi oraz kiedy. Niezwykle ważna jest kontrola przyjmowanych porcji. Nie mogą to być porcje głodowe, lecz zbyt dużo na talerzu oznacza też zwiększenie przyjmowania tłuszczy oraz cukru. Posiłki powinny być także spożywane o stałych i regularnych porach. Najkorzystniej jest jeść pięć posiłków dziennie w odstępach trzygodzinnych. Ogromne znaczenie ma także zmniejszenie przyjmowania soli, której nadmiar może powodować zbyt wysokie ciśnienie.

Co musi się znaleźć w diecie dla serca?

Po pierwsze należy spożywać duże ilości warzyw i owoców. Dzięki nim dostarczamy organizmowi niezbędne witaminy i minerały oraz mniejszą ilość kalorii, co pozytywnie wpływa na wagę ciała. Dieta dla serca jednak powinna być odpowiednio zbilansowana. Dlatego nie może w niej zabraknąć produktów pełnoziarnistych, jak ciemne pieczywo, pełnoziarniste makarony oraz brązowe ryże i kasze. Najbardziej odpowiednie mięso w takiej diecie to chudy drób bez skóry. Odpowiedni poziom tłuszczu zapewni także spożywanie ryb, a także niskotłuszczowych jogurtów i serów oraz mleka.

Obowiązkowe nienasycone kwasy tłuszczowe

O ile nasycone kwasy tłuszczowe powinny w miarę możliwości zniknąć z diety, to te „dobre” nienasycone, w szczególności kwasy omega 3 powinny na dobre w niej zagościć. Jest to jedna z podstawowych substancji, która utrzymuje układ krążenia i serce w zdrowiu. Wspomaga ona budowę oraz wzmacnia komórki w naszym organizmie, obniża poziom „złego” cholesterolu LDL, podwyższa poziom „dobrego” HDL, pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie krwi oraz ma dobroczynny wpływ na funkcjonowanie serca. Kwasy tłuszczowe Omega 3 znajdziemy przede wszystkim w tłustych rybach morskich, krylu antarktycznym, z którego pozyskuje się je do najlepiej przyswajalnych suplementów diety, a także w oleju lnianym i orzechach.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *