Zmiany w jadłospisie

Styczeń 5, 2016 | Autor: odado w Bez kategorii

W razie zamiany posiłku południowego z wieczornym (tj. gdy ktoś woli obfitszy obiad i lżejszą kolację), należy w dalszym ciągu przestrzegać zasad naszego programu żywieniowego. Pamiętajmy, że produkty skrobiowe przynoszą senność, z kolei białko działa pobudzająco. Jeśli ktoś cierpi na bezsenność, można odwrócić kolejność posiłków i zjadać więcej węglowodanów wieczorem. Węglowodany dają energię do wysiłku fizycznego, a białko sprzyja pracy umysłowej.

Nie należy nigdy zasiadać do jedzenia w stanie wzburzenia emocjonalnego, przemarznięcia, przemęczenia, przegrzania, chorując lub też odczuwając zupełny brak apetytu. W takiej sytuacji więcej dobrego przyniesie rezygnacja z posiłku – wystarczy wypić dodatkową porcję soku około godziny ósmej wieczorem. Polecam świeży sok jabłkowy, sok z winogron lub papai bądź napój chlorofilowy (0,5-1 łyżeczka chlorofilu na szklankę wody o pojemności 0,3 litra). Takim napojem można zastąpić wieczorną porcję soku. Osoby, które chcą zrzucić nadwagę, powinny jednak zamiast chlorofilu z wodą pijać soki owocowe.

Desery: Dopuszczalne w niedzielę i w dwa inne dni tygodnia. Polecam de-ser żelatynowy (o smaku wiśniowym, winogronowym, malinowym – 2 razy w tygodniu), domowe lody (z mrożonych owoców, serwatki i miodu), ciasto marchewkowe, tartę z kremem z mleka i jajek, pieczone jabłko lub jogurt z dodatkiem świeżego owocu. Należy unikać: Wszelkich smażonych produktów, żywności smażonej na gorącym oleju, orzeszków arachidowych, masła orzechowego, kiełbas, salami, wypieków z białej mąki, cukru i słodyczy, artykułów konserwowanych w occie oraz solonych, miałkiej soli kuchennej, dipów, czekolady i produktów z dodatkiem mleka.

Wiele osób, które przeżyły kolejne lata na niezdrowej, ubogiej w sensie odżywczym diecie, dowiaduje się, iż wykryto u nich niedobór ważnych pierwiastków i związków biochemicznych. Nic dziwnego, konsumowali bowiem odwitaminizowane, pozbawione minerałów produkty. Z powodu tego, że jest to zjawisko dość powszechne, zalecamy pewne suplementy, sprzyjające odbudowie i rewitalizacji tkanek.

Nie są one niezbędne dla ludzi, którzy wiedli i wiodą zdrowy tryb życia, nienarażonych na częsty wyczerpujący wysiłek, powodujący szybkie zużywanie mikroelementów, przestrzegających właściwego trybu odżywiania. Jednakże winny uzupełniać niedobory, będące skutkiem typowej, „przeciętnej” amerykańskiej diety. Suplementy należy przyjmować codziennie w porze głównego posiłku. Pozwalają one niwelować braki wynikające z nieodpowiedniego odżywiania. Ewentualnie można je przyjmować wraz z napojami, sałatkami, a nawet deserami.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *