O co chodzi z hormonem wzrostu?

Czy naprawdę zwiększony wysiłek daje jakąś zauważalną nadprodukcje tego hormonu? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie. Ja sam zauważyłem na sobie duża produkcja hormonu wzrostu wiąże się przynajmniej u mnie z nadkwaśnością oraz czasem można powiedzieć aż prawie wymiotuje – odbija mi się bardzo mocno z żołądka. Naturalnie pozyskiwany hormon wzrostu daje pewne rezultaty, ale jakiegoś przełomu nie należy się spodziewać. Raczej na pozyskiwaniu hormonu wzrostu powinni się skupić ludzie pragnący schudnąć lub wyrzeźbić się niż ci, którzy „idą na masę”.

Jak wiadomo nadmiar powtórzeń (około 40 – 50) na daną grupę mięśni powoduje spadek masy mięśnia lub zastój w rozwoju mięśnia. Więc jak pozyskać najprościej hormon wzrostu, kiedy skupiamy się na budowaniu masy mięśniowej. Najłatwiej było by dużo robić brzuszków. Tylko tyle, że łatwiej od brzuszków ćwiczyć nogi powiedzmy na suwnicy.

Ja sam zwykle na zakończenie każdego treningu ćwiczę nogi – najpierw na suwnicy ćwiczę łydki powtórzeń tak 40 następnie przechodzę do ćwiczenia tradycyjnego na suwnicy macham tak 40 pow. (pracują głowy boczne i pośrednie mięśni czworogłowych) a także przywodziciele krótkie i wielkie oraz mięśnie smukłe, następnie bez odpoczynku powrotem łydki 40 pow. i 40 klasyczne. Robię krótki odpoczynek i macham znowu.

Spożywanie dużych ilości białka wiąże się bezpośrednio z zwiększoną produkcją hormonu wzrostu. Jako kulturysta możesz w sposób naturalny podnieść poziom hormonu wzrostu na kilka sposobów: Po pierwsze , stosuj odpowiednią dietę zawierającą, co najmniej 2 gramy białka na kilogram ciała. Wysokobiałkowy posiłek nasila wydzielanie hormonu wzrostu. Po drugie, zapewnij sobie dość snu. Maksymalne wydzielanie hormonu wzrostu występuje w stanie głębokiego snu. O ile to możliwe, zrób sobie drzemkę po południu. Po trzecie, trenuj mądrze.

Praca z dużym ciężarem, o małej ilości powtórzeń skutecznie powoduje przyrost siły, prawdopodobnie dzięki zwiększaniu się poziomu testosteronu oraz buduje system nerwowy. Natomiast trening o dużej liczbie powtórzeń przy umiarkowanym ciężarze skuteczniej pobudza wydzielanie hormonu wzrostu, byłoby, więc wielkim błędem pomijać tę część treningu. Wydzielanie hormonu wzrostu w wyniku intensywnego treningu także jest silnym bodźcem spalania tłuszczu. Oczywiście trwałe postępy osiągniesz tylko dzięki kombinacji obu typów treningu.