Warzywa i owoce każdego dnia.

Październik 19, 2012 | Autor: odado w Bez kategorii

Warzywa i owoce to zdrowie i szczupła sylwetka. Niskokaloryczne, za to bogate w witaminy i minerały sprawiają, że czujemy się lepiej i lepiej wyglądamy. Nasze odżywianie bez nich nie jest w stanie zapewnić organizmowi niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania. Działają one lepiej niż najnowocześniejsze suplementy diety i są gwarancją zdrowego życia. Nie bez powodu specjaliści zachęcają nas do spożywania w ciągu dnia aż pięciu porcji warzyw i owoców.

Znaczenia warzyw i owoców przecenić nie można. To (obok produktów zbożowych) podstawa zdrowego odżywiania. Ich wysoka wartość odżywcza pozwala uchronić się przed licznymi chorobami i wzmocnić naturalną odporność organizmu. Są też świetnym sposobem na urozmaicenie diety, zaś liczne przepisy na surówki i sałatki sprawią, że można je jeść, jeść i nigdy się nie znudzić.

fruit

Warzywa najlepiej zjadać albo surowe, albo gotowane na parze. Dzięki temu zachowują one swą wysoką wartość odżywczą. Wśród warzyw szczególnie zalecane jest kapusta, zarówno biała, jak i ta kiszona. To cenne źródło witamin oraz świetny składnik diety dla osób odchudzających się. Odchudzanie ułatwiają również ogórki, pomidory, szparagi oraz sałata. Cennym składnikiem każdej diety są również warzywa strączkowe oraz tak popularne (a zarazem lekceważone) ziemniaki.

Owoce to przede wszystkim witaminy i błonnik. Są sycące i niskokaloryczne. Szczególnie zalecane są owoce cytrusowe, jabłka, jagody czy też truskawki. Owoce świetnie nadają się na dietetyczną przekąskę, dzięki czemu skutecznie wspomagają odchudzanie. Można z nich również wyczarować ciekawe, dietetyczne desery oraz kolorowe sałatki owocowe.

Zdrowie połączone ze wspaniałym smakiem – oto największe zalety warzyw i owoców, dlatego warto zadbać o to, by pojawiły się w naszej codziennej diecie.

Napisz odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *