Odchudzanie to droga do akceptacji

Lipiec 13, 2016 | Autor: odado w Bez kategorii - (0 komentarzy)

Przede wszystkim musicie zdać sobie sprawę z powagi swojej choroby i z bezużyteczności półśrodków. Przekonało mnie o tym własne życie, a także sesje z pacjentami, którzy lekceważyli swoją chorobę. Każdy z nas musi przejść przez pięć etapów: zaprzeczenia, złości, targowania się, depresji, a na końcu – akceptacji. (więcej…)

Zrzucanie wagi – to oczywiste? Nie!

Czerwiec 11, 2016 | Autor: odado w Bez kategorii - (0 komentarzy)

Wiecie już, w jaki sposób dotarliście do punktu, w którym obecnie się znajdujecie. Czas na decyzję. Stanęliście w obliczu wyboru: albo nieuleczalna choroba, albo głęboka przemiana osobowości. Chcąc zakończyć romans z jedzeniem, musicie nauczyć się kochać ludzi i przyjmować od nich miłość. (więcej…)

Trening na rzeźbę? Proste!

Maj 10, 2016 | Autor: odado w Bez kategorii - (0 komentarzy)

Trening w okresie regeneracyjnym; W tym okresie nasz trening powinien być bardzo luźny, stosujemy go po każdym ciężkim cyklu takim jak zdobywanie masy, siły itp. Musimy pozwolić mięśniom na ich regeneracje, dajemy im taki swoisty luz. Treningi w okresie regeneracyjnym powinny być w znacznym stopniu uzależnione od poprzedniego cyklu- lub też stopnia zmęczenia mięśni-bo jeśli się nie zregenerowaliśmy w 100% nie ma sensu powracać do normalnego treningu.

Obciążenia jakie stosujemy w tym cyklu powinny wynosić max 75%-80% naszych możliwości -swobodnie, tak na spokojnie, luźno, powinniśmy wykonywać do 12-14 ruchów w każdej serii – swobodnie znaczy, że możemy jeszcze wykonać dodatkowe 2-3 powtórzenia- a nie robimy na styku.

Długość odpoczynku powinna wynosić max 4 minuty Każdą grupę mięśni trenujemy raz na 7 dni. Czas trwania treningu regeneracyjnego waha się zwykle od 2 do 5 tygodni lub mięśnie dadzą nam sygnał, że mają dosyć. Po tym okresie powinniśmy dać mięśniom trochę luzu, i zmniejszyć istotnie intensywność treningu lub zrobić sobie przerwę.

Jest to bardzo ogólny zapis, od tych wypisanych zasad powinniśmy robić odstępstwa, zmiany – każdy organizm jest inny i nie ma większego sensu formułowanie jakiś teorii jeśli u każdego wygląda to inaczej. Należy także pamiętać. ze podstawą dobrego treningu regeneracyjnego jest właściwa dla nas dieta, Każdy nasz trening powinien zaczynać się od rozgrzewki. To powinno być coś o czym nigdy nie powinniśmy zapomnieć. Jest to element porównywalny do mycia zębów rano przed wyjściem do pracy.

Wiele razy ja osobiście zupełnie przez przypadek zapomniałem się rozgrzać i zabrałem się do ćwiczeń. Skutek tego był ostatnio jakieś 2 miesiące ternu nabawiłem się groźnej kontuzji ręki w łokciu. Do dzisiaj nie odzyskałem w 100% formy. Niech to będzie dla was przestroga aby nigdy o niej nie zapomnieć.

Odżywki

Kwiecień 8, 2016 | Autor: odado w Bez kategorii - (0 komentarzy)

Odżywki dla sportowców są dość kontrowersyjną sprawą a to zarazem silnego lobby stojącego za produkcją tychże produktów. Dlaczego tak negatywnej opinii nie przeczytasz nigdzie w gazetach itp. Większość(prawie wszystkie) czasopism kulturystycznych, stron internetowych itp. nic złego nie może napisać odżywkach gdyż albo się utrzymuje z ich reklam, albo jednocześnie je sprzedaje. Żaden sprzedawca nie będzie pisał, że jego towar jest zły. W sklepie z odżywkami też ciężko o jakąś bezstronną opinię o suplementach – wiadomo, dlaczego. (więcej…)

Kilka słów o zdrowym odżywianiu

Marzec 7, 2016 | Autor: odado w Bez kategorii - (0 komentarzy)

Każdy jest wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju, a zatem najprawdopodobniej pewne konkretne metody skutecznej utraty wagi sprawdzą się znakomicie w twoim przypadku i sprawią pewien zawód w innym. Może się zdarzyć i na odwrót – sposoby, które przyniosły zamierzony efekt u kogoś, nie okażą się optymalne dla ciebie. Nie ma sensu wpadać w zbytnią ekscytację, słysząc od znajomych o jakiejś nowej „rewelacyjnej” diecie lub metodzie odchudzania, propagowanej przez lokalny klub gimnastyczny czy sklep ze zdrową żywnością. (więcej…)